16 feb 2009

Een koninklijk welkom op Twitter

Gisteren heb ik mijn eerste stappen op Twitter gezet. Het leek me niks, maar van Wilfred hoorde ik dat het je veel kan opleveren. Hij blogde er ook nog eens over en daarvan bleef bij mij hangen dat je het tenminste geprobeerd moet hebben. Deze blog is nog piepjong en ik had o.a de hulp van Antoine gevraagd . Hij bracht me in de schijnwerpers en mailde een aantal goede tips en ook daar kwam weer Twitter boven.

Het moest er dus maar van komen. Account gemaakt, aha je volgt en wordt gevolgd. Mhmm, zoeken op naam, wie zal ik nemen? Wilfred moest dan maar als eerste! Al snel staan er wat namen die ik ken uit het "edubloggercircus" ;) dat ik al geruime tijd volg. Na mijn eerste twit (heet dat zo?) "mijn eerste stappen in twitter" volgt de verrassing. Razendsnel wordt ik verwelkomt door mensen die ik veelal alleen ken van hun blog. Het voelde warm, en dat heb ik ook geschreven. Binnen de korste keren kreeg ik de eerste beginselen aangereikt en gebruikte ik Thwirl. Nogmaals dank daarvoor, een koninklijk onthaal!

Maar toen ik even later de persoonlijk gerichte twitterberichten in m'n email bekeek, viel ik even stil. Het stond er echt "Willem Alexander (willemalex) is now following your updates on Twitter". Door het nieuws dat onze prins twitterde vanaf de Zuidpool had ik ook hem gezocht, gevonden en op volgen gezet. Nooit verwacht dat hij ook mij zou willen volgen.

3 opmerkingen:

  1. Leuk om te horen dat je het welkom op Twitter kon waarderen. Ik moet je helaas wel even uit de droom helpen, want onze Koninklijke Hoogheid heeft volgens mij een auto-follow aanstaan, zodat iedereen die hem gaat volgen automatisch teruggevolgd wordt. Maar het is inderdaad wel leuk als je bijvoorbeeld ineens leest "Barack Obama/ Willem Alexander is now following your updates on Twitter".
    Ik ga je blog toevoegen aan mijn feedspagina op Netvibes en ben benieuwd waar je zoal over gaat schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Annet. Dat vermoeden kwam natuuurlijk direct daarna ook wel bij me op, maar toch dat ene moment... En op deze wijze kon ik prachtig benadrukken hoe ik jullie welkom heb gewaardeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi om te zien dat het zo voorspoedig gaat met je weblog. Je hoeft ook echt niet alle 'tweets' te volgend hoor. In Twitterfox krijg je altijd de laatste berichten te zien. Als je een Ipod Touch hebt kun je b.v. Twitteriffic gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen